וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת מגדל מתקרבת: לאומי יעמיד אשראי לבדו

מיכאל רוכוורגר

11.7.2012 / 16:31

כדי לפתור את התנגדותו של המפקח על הבנקים דודו זקן לעסקת רכישת מגדל בידי שלמה אליהו יעמיד בנק לאומי את האשראי בסך 2.4 מיליארד שקל לבדו

על רקע הטלטלה בענף הביטוח, בעקבות ההפסדים שהחברות צפויות לרשום - נוכח הגדלה משמעותית של העתודות הביטוחיות בשל עליית תוחלת החיים והצניחה שנרשמת במניות החברות - איש העסקים שלמה אליהו ממשיך להתקדם לעבר השלמת העסקה שעליה עמל בחודשים האחרונים - רכישת השליטה (69%) בחברת הביטוח מגדל מידיה של קבוצת ג'נרלי האיטלקית, תמורת כ-4.2 מיליארד שקל. בסביבתו של אליהו ציינו היום (ד') כי השינויים הצפויים בענף הביטוח לא ישנו את תוכניותיו להשלים את העסקה למכירת מגדל, וכי הוא ממשיך בתוכניותיו כרגיל.

ל-TheMarker נודע כי למרות המכשולים וההסתייגויות של מפקח על הבנקים, דודו זקן, הצדדים מצאו פתרון לכך שבנק לאומי , בניהולה של רקפת רוסק עמינח, יעמיד לבדו לאליהו את האשראי בהיקף של 2.4 מיליארד שקל. דיווח בנושא מטעם הצדדים המעורבים צפוי לצאת בקרוב.

האשראי ישמש את אליהו כהלוואת גישור קצרת מועד - ככל הנראה לתקופה של כמה שנים בודדות (1-3 שנים) - שתיפרע לאחר שישלים את מכירת אחזקותיו בבנק לאומי (9.59%), בנק אגוד (27.1%) ותיק ביטוחי החיים שלו. זו תהיה עסקת האשראי הגדולה הראשונה והמורכבת שתוביל רקפת רוסק עמינח כמנכ"לית לאומי, שבינתיים מנהלת גם את החטיבה העסקית של הבנק, עד לכניסתו לתפקיד של קובי הבר.

כבטוחה לצורך פירעון ההלוואה, אליהו יעמיד ללאומי שעבוד על מניות מגדל , בשיעור של כמה עשרות אחוזים, שאינן מהוות חלק ממניות גרעין השליטה (שאותן אסור לשעבד). כמו כן, ייתכן ויינתנו ביטחונות נוספים שבבעלות שלמה אליהו אחזקות.

לאחרונה התנגד המפקח על הבנקים לכך שלאומי יעניק אשראי בהיקף כה גבוה לבדו. המפקח ביקש שהבנק יצרף אליו שותפים נוספים, בשל הקשרים העסקיים המסועפים בין אליהו, לאומי ומגדל, שכן אליהו הינו בעל המניות הגדול בבנק, שמצדו מחזיק ב-10% ממגדל, שמצדה מחזיקה ב-4.7% מלאומי.

עם זאת, הצדדים מצאו פתרון שיאפשר ללאומי הן להעניק את האשראי לבדו והן לצמצם את חשיפתו תוך פרק זמן יחסית קצר. הצדדים סיכמו כי אם אליהו לא יפרע את כמה כמה עשרות אחוזים מההלוואה במהלך תקופה של כשנה, אזי לאומי יקטין את חשיפתו באמצעות יצירת סינדיקציה ומכירה של חלק מהחוב לבנקים או גופים אחרים.

כיוון שאליהו הינו בעל המניות הפרטי הגדול בלאומי, הטיפול בעסקה זו הוא באמצעות מתווך, זאת למרות שכחלק מהעיסקה עם מגדל, אליהו אמור להפסיק להיות קשור ללאומי - בעקבות הפקדת מניותיו של אליהו בלאומי בנאמנות. העיסקה צפויה לקבל את האישור של המפקח בתוך יום או יומיים, ואף פחות מכך, ולאחר מכן תצא אל הפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully