וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה מחדשת את מכרז השוק הסיטונאי בת"א

גיא ליברמן

6.8.2009 / 8:45

מכירת הקרקע היקרה ביותר במרכז הארץ יוצאת שוב לדרך: בשבועות האחרונים נפגשו נציגי תנובה עם רוכשים פוטנציאליים במטרה להחזיר את הנכס החם לשוק

עשרה חודשים לאחר שנעצר מכרז קרקעות השוק הסיטוני בתל אביב, הנחשב לגדול וליקר ביותר באזור המרכז, גוברים הסימנים המעידים כי בקרוב יפורסם מכרז מחודש למכירת הקרקע: בשבועות האחרונים קיימו נציגים מטעם חברת תנובה ובעל השליטה בה מאיר שמיר, מפגשים עם לפחות ארבעה יזמים ישראלים שונים, בהם גוף ציבורי גדול, כדי לבחון פרסום מחודש של המכרז שהוקפא - כך נודע ל-TheMarker.

במפגשים נדונו אפשרויות שונות לפרסום המכרז, בהם אופציה לפצלו לכמה חלקות משנה, שיכולה להקל על יזמים להשתתף בפרויקט. די אם נזכיר כי מחיר המינימום שהציבו בעלי המגרש לפני כשנה היה 600 מיליון דולר, כדי להמחיש כי רק גוף גדול במיוחד או התאגדות של כמה גופים יוכלו לגשת למכרז. עם זאת, פיצול המכרז אינו צעד פשוט, שכן תוכנית בניין העיר (תב"ע) החלה על המקרקעין הוכנה מראש כך שגוף אחד יבנה את כל הפרויקט במרוכז. הפירוק יגרור בעיות תכנוניות וביורוקרטיות.

הסיבה להקפאת המכרז, כארבעה חודשים לאחר פרסומו הרשמי ביוני 2008, הייתה האווירה השלילית בשוק הנדל"ן הישראלי עקב המשבר הכלכלי העולמי. אלא שכיום נראה כי האווירה השתנתה, והיא מעודדת השקעות.

סך שטח השוק הסיטוני - בין הרחובות קרליבך, החשמונאים ודרך בגין - הוא 60 דונם. 25% מהקרקע נמצאים בבעלות עיריית תל אביב. השאר שייך לחברת "שוק סיטוני לתוצרת חקלאית בתל אביב בע"מ", המורכבת מבעלי בסטות רבים שפעלו במקום בעבר וכן מכמה חברות שבראשן חברת תנובה שבעל השליטה בה הוא מאיר שמיר.

זכויות הבנייה המאושרות בפרויקט הנדל"ן הענקי המתוכנן לקום על הקרקע כוללות 320 אלף מ"ר, מהם 275 אלף מ"ר מיועדים למגורים. על פי התוכנית האדריכלית הבסיסית ייבנו 5 מגדלי מגורים ו-13 בניינים נוספים, נמוכים יותר, בהם 1,800 דירות. כן ייבנו משרדים ושטחי ציבור לרבות מוסדות חינוך. בנוסף מתוכנן להיבנות חניון תת קרקעי שיכיל כ-5,000 מקומות חניה.

בקיץ שעבר עמדה תוכנית הבנייה במוקד ויכוח ציבורי בעקבות יוזמה של קבוצת רכישה להשתתף במכרז ולהציע את הדירות רק לאנשי היי-טק ולאנשי שוק הון. למפגש היכרות שקיימו ראשי הקבוצה בגן אירועים בשרון הגיעו לא פחות מ-6,000 איש, רבים מהם נרשמו לאחר מכן לקבוצת הרכישה שראשיה הבטיחו כי יזכו בקרקע. מול יוזמה זו התייצבו ארגונים חברתיים ואף כמה מחברי מועצת עיריית תל אביב, שטענו כי הקבוצה מעודדת בידול חברתי ודרשו מעיריית תל אביב לאסור על השתתפותה במכרז. לבסוף היה זה כאמור המשבר הכלכלי שהוציא את האוויר מיוזמת אנשי ההיי-טק להקים קבוצת רכישה ענקית, מהויכוח הציבורי ומהליך המכירה כולו.

לא ניתן היה להשיג את תגובת תנובה עד לסגירת הגיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully